lördag 14 mars 2015

Klass 7 och teckning

Nu ska klass 7 teckna stilleben igen, men denna gång vitt på svart, med krita på svart papper.
Uppställningen är några glasflaskor och en kastrull. Det gäller att öva sig att se och att titta noga.

Jag börjar att teckna och förklara, precis som förra gången, även om min teckning blir snabb och enkel.
Resultaten är förbluffande  fina:







 
Under tiden som lektionen  med första gruppen pågick tecknar även vi lärare.
Jag påbörjade en teckning och gjorde färdigt under rasten, den tog ca ca en lektionstid att göra sammanlagt.
Den visade jag för grupp 2 som inspiration. Orättvist mot grupp 1?
När det är olika grupper från samma klass är det nästan omöjligt att gestalta lektionen exakt på samma sätt, säga samma saker och visa samma saker vid samma tidpunkt osv. jag håller dock fast vid temat, materialet och de övergripande riktlinjerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar